Bol.com introduceert Singles’ Day, de populairste winkeldag ter wereld, in België. Op 11 november pakt de e-commercegigant uit met een assortiment vol scherpe prijzen.

In Azië is Singles’ Day het grootste winkelfenomeen dat er bestaat. Jaar na jaar worden er bovendien verkooprecords verbroken, zelfs dat van Black Friday. “Er zijn steeds meer alleenstaanden in Vlaanderen en in combinatie met de continue behoefte aan voordelige aanbiedingen en aandacht voor jezelf, denken wij dat nu ook België klaar is voor Singles’ Day", legt Sacha Buyck, manager België bij bol.com, uit. "Al eerder introduceerden wij voor onze klanten de bekende retaildag Black Friday; er werd nog nooit op één dag zoveel besteed in onze winkel als toen. We verwachten dat bij Belgische klanten ook Singles’ Day zal aanslaan."

Belgische consument klaar voor Singles’ Day

“Hoewel Singles’ Day in België nog vrij onbekend is, zien we toch een duidelijke trend: het aantal keer dat er gezocht werd op Singles’ Day ten opzichte van twee jaar geleden is verdubbeld. Vorig jaar kende Singles’ Day al enorme groei in Nederland, waar vooral beautyproducten het goed deden. Er werd vier keer meer make-up en parfum gekocht dan op een gemiddelde dag. Uit data weten we wat er leeft bij Belgische klanten en dus brengen we Singles’ Day ook naar België met aanbiedingen specifiek afgestemd op de Belgische markt”, vervolgt Sacha Buyck.

Volgens Gino Van Ossel, professor Retail bij Vlerick Business School, is de kans groot dat Singles’ Day in België een vaste waarde zal worden: “Singles’ Day past in een rijtje van uit het buitenland ingevoerde ‘feesten’, zoals Halloween en Black Friday, die intussen ook in België lokaal relevant en populair zijn. Toch is er iets bijzonder aan: in ons land valt hij in tegenstelling tot in het buitenland altijd op een feestdag en dus op een sluitingsdag van de meeste winkels. Net daarom verwacht ik dat meer Belgische webshops op de kar van Singles’ Day zullen springen, om ook die dag consumenten te bedienen. En hoe meer partijen meedoen, hoe groter de kans dat Singles’ Day op termijn in ons land zal uitgroeien tot een belangrijke koopdag.”

Onder het motto “Yay! Singles’ Day!” biedt bol.com op 11 november tal van scherpe kortingen bij productcategorieën als make-up, parfum, sieraden, elektronicagadgets, boeken en DVD’s. Op de  8, 9 en 10 november krijgen klanten bovendien al een voorproefje van Singles’ Day: elke dag staat er immers één topdeal centraal.