
-
Interview met Tom&Co en Maxi Zoo: dierenspeciaalzaken barsten van ambitie
-
Franchise: kwart franchisenemers in moeilijkheden
-
Dossiers: kaas, charcuterie, eindejaarsproducten, warme sauzen ...
Gondola Retail Report
Vanaf nu kunnen externe retailers en groothandels hun producten aanbieden op de Nederlandse webshop van winkelketen Blokker. Blokker start daarvoor met een online marktplaats, in navolging van Bol.com.
Blokker lanceert ’Nextail Connect’, een online platform dat retailers toelaat hun producten te verkopen via haar webshop. Op deze manier werden al ruim 10.000 producten toegevoegd aan het assortiment van Blokker.nl. De winkelketen werkt in eerste instantie samen met een selecte groep van aanbieders, waaronder koffiediscounter.nl, primavieradeluxe.com, yourstockshop.nl en plasma-discounter.nl. Na deze eerste fase zullen meer verkopers toetreden, waardoor het productaanbod nog uitgebreid zal worden.
“Consumenten verwachten van online aanbieders een steeds breder (verschillende productgroepen) en dieper (vollediger binnen een productgroep) assortiment tegen een scherpe en online vergelijkbare prijs,” zegt de keten in een persbericht.
Blokker is de eerste winkelformule van de Blokker Holding die aan de slag gaat met de online marktplaats, maar op termijn zullen ook de andere winkelketens van de retailgroep ermee uitgebreid worden. De holding overkoepelt nog enseignes als Leen Bakker, Intertoys en Big Bazar. Of de Belgische webshop van Blokker ook opengesteld zal worden, is nog niet duidelijk.
“De winkelformules van Blokker Holding zijn ieder dé specialist in hun respectievelijke productgroep. De terechte verwachting van klanten daarbij is dat deze winkelformules het breedste en diepste assortiment aanbieden,” aldus Antoine Brouwer, algemeen directeur Nextail.
De Nederlandse webshop Bol.com biedt al langer producten van externe verkopers aan. In Nederland bestaat het verkopersmodel al sinds 2011 en ook bij ons is ‘Bol.com Plaza’ al actief sinds 2014. De externe verkopers stonden twee jaar geleden al in voor een zesde van de verkoop in Nederland en waren het afgelopen kwartaal één van de drijvers achter de sterke groei van Bol.com.
Interview met Tom&Co en Maxi Zoo: dierenspeciaalzaken barsten van ambitie
Franchise: kwart franchisenemers in moeilijkheden
Dossiers: kaas, charcuterie, eindejaarsproducten, warme sauzen ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?