De verkoop van bio-producten bij Delhaize is 9% gestegen sinds het begin van 2013. De producten met de sterkste stijgingen zijn vegetarische producten (+76%), vis (+40%), vlees (+15%), eieren (+13%) en wijnen (+23%).
Meer consumenten kochten de producten. Enerzijds omdat het aanbod groter wordt (635 referenties bij Delhaize) , anderzijds omdat het aantal flexitariërs en vegetariërs gestegen is. “Deze cijfers tonen aan dat de consument interesse blijft tonen voor dit segment, zelfs in economisch onzekere tijden”, zegt de retailer zelf.
Naar aanleiding van de Bioweek 2013 (1 tot 9 juni) organiseert zondag 2 juni Delhaize een opendeurdag bij biologische producenten.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?