De Delhaize-winkel in Neerpelt krijgt een make-over. Niet alleen wordt het interieur flink aangepakt, ook speelt de retailer in op een betere totaalbeleving. Op die manier wil Delhaize beter voldoen aan de behoeften van zijn klanten en naar eigen zeggen, helemaal mee zijn met het leven. 

“De grootste eyecatcher gaat zeker en vast onze versnijdingsstand zijn. Hiermee spelen we recht in op de behoefte van onze klanten. Terug naar het authentieke, de ambacht”, verklaart Roel Dekelver, woordvoerder van Delhaize. “Charcuterie wordt ter plaatse vers afgesneden en diverse traiteurproducten verruimen het assortiment.”

Maar daar blijft het niet bij. Ook het interieur krijgt een opfrisbeurt. Zo worden de meubels in de bakkerij vernieuwt, krijgen de aperitiefhapjes een nieuw meubel en krijgt ook de groenten- en fruitafdeling een make-over. Daarnaast wordt er aan het gemak van de klant gedacht. Zo zal er ook een koffieautomaat aanwezig zijn én een kidscorner. 

“Meest moderne supermarkt in Limburg”

Natuurlijk mocht ook niet het duurzaamheidsaspect ontbreken. “Om de totaalbeleving compleet te maken vernieuwen we ook de vloer en voorzien we energiezuinige verlichting. De winkel zal op die manier de meest moderne supermarkt in Limburg zijn”, vervolgt Roel Dekelver. 

Toch hoeven klanten zich niet ongerust te maken. De werken aan de nieuwe winkelvloer zullen immers ’s nachts gebeuren. “De nieuwe vloer zal bovenop de bestaande vloer worden gelegd volgens een modulair (puzzelblokjes) systeem”, verduidelijkt de woordvoerder. “Elke nacht zal een gedeelte worden gelegd om zo na een 10-tal nachten de oppervlakte van ongeveer 1.800m² te hebben afgewerkt.”  Door bewust ’s nachts te werken en een tijdelijke sluiting te vermijden, wil Delhaize de hinder voor klanten zo veel mogelijk beperken. 

De werken, die midden september gestart zijn, zouden trouwens tegen 14 november klaar moeten zijn. 

Voorbereiding op Jumbo?

Dat de werken er slechts anderhalve maand voor de opening van de allereerste Jumbo-supermarkt komen, is erg frappant. Toch ontkent Delhaize dat de werken ook maar iets met de komst van de nieuwe concurrent te maken hebben. “Elk jaar worden een tiental supermarkten vernieuwd volgens de nieuwste concepten van Delhaize. Pelt stond al langer op de planning, zelfs voor dat bekend werd dat Jumbo zich hier ging vestigen”, aldus Roel Dekelver. 

Delhaize lijkt bovendien ook helemaal niet onder de indruk te zijn van de nieuwe concurrent. “Delhaize heeft een uitgesproken lokale identiteit en een sterk commercieel plan waarmee we ons duidelijk onderscheiden van alle andere spelers op de Belgische markt. Klanten van Delhaize kunnen dan ook rekenen op een ruim en inspiratievol aanbod met sterke promoties en een klantgerichte service”, besluit de woordvoerder.