Vijftien voedingsproducenten, waaronder Ferrero, Unilever, Vandemoortele en Lotus, hebben een alliantie opgericht die palmolie gaat promoten. Dat schrijft De Tijd.
Palmolie heeft een slecht imago. Steeds meer pakken producten in de supermarkt ermee uit dat ze geen palmolie bevatten, denk maar aan de chocopasta van Delhaize. Er te veel van eten is slecht voor de gezondheid, en de productie van de olie gaat bovendien gepaard met ontbossing.
Toch zetten een reeks producenten zich nu in om dat slechte imago bij te stellen. Onder andere Unilever (Becel), Ferrero (Nutella), Vandemoortele, Lotus en Puratos hebben samen een alliantie opgericht, die moet lobbyen voor palmolie. Ook Sipef (producent van palmolie) en FEVIA hebben zich al aangesloten.
De leden engageren zich om tegen 2015 enkel nog producten met duurzame palmolie te maken.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?