Devos & Lemmens
Exclusief
Devos & Lemmens
De Belg en zijn barbecue, het blijft een gouden duo. Gemiddeld tien keer per jaar gaat het deksel eraf. En laten we eerlijk zijn: zonder saus is een barbecue als een zomer zonder zon. Bij meer dan de helft van de Belgen begint het te kriebelen zodra de zon zich laat zien. Nu is hét moment voor retailers om de categorie in de spotlights te zetten. Een fluitje van een cent met een marketingduw in de rug van D&L én de retour van de Belbecue-campagne.
Samen met de temperatuur schieten de cijfers omhoog: een goed BBQ-seizoen kan tot 10 procent extra verkoopvolume opleveren. BBQ-sauzen zijn bovendien de perfecte manier om nieuwe shoppers naar het sauzenschap te lokken: afwisseling en vernieuwing smaken naar meer.
Voor 2025 schudt D&L de categorie wakker met drie nieuwe smaakbommetjes in gelimiteerde oplage. De Chili Lime Mayo flirt met Latijns-Amerikaanse invloeden. Denk aan frisse limoen met een pittige kick van chilivlokken. Perfect voor bij vis, wraps of een Mexicaanse burger. De Sweet Chili brengt Azië op het bord met een subtiele balans tussen zoet en pittig, terwijl gember en citrus voor een verrassende twist zorgen. Ideaal bij kip en varkensvlees. De Harissa Mayo geeft gerechten een Noord-Afrikaans tintje en versterkt smaken zonder te overheersen. Een gedroomde match met rundvlees en geroosterde aardappelen.
De drie nieuwkomers vervoegen het bestaande team van Honey Mustard, Sweet Curry en Andalouse Hot. Met dit arsenaal aan smaken speelt D&L perfect in op twee trends die de categorie domineren: de groeiende vraag naar pittige producten en de honger naar wereldse smaken. Vooral jongere consumenten zijn op zoek naar nieuwe smaakavonturen. Ze vallen als een blok voor ‘taste of the world’.
De sauzen van D&L brengen iedereen aan tafel, maar ze moeten eerst uit het schap worden geplukt. Om de verkoop op te vijzelen, keert de succesvolle Belbecue-campagne terug. Volgens de MIP-jaaranalyse van DPG scoorde die maar liefst 2,5 keer beter dan de gemiddelde videocampagne. De 360 gradenaanpak via tv, radio, billboards en sociale media bereikt BBQ-fanaten in heel het land.
D&L doet er nog een schepje bovenop: in de winkels zorgen displays en een stevig promotieplan ervoor dat geen enkele BBQ-fan om de sauzen heen kan.
Een BBQ-moment is meer dan eten. Het is samenzijn, delen en genieten. Als marktleider en onbetwiste connaisseur in mayonaise en koude sauzen biedt D&L voor elk BBQ-moment een passende saus, van een snelle doordeweekse grillsessie tot een uitgebreid weekendfestijn.
Volgend jaar viert D&L z’n 140ste verjaardag. Met zo’n trackrecord weet D&L precies wat een BBQ perfect maakt: de favoriete sauzen van de Belgen, den échte voor alle Belbecue-gerechten sinds 1886. Met deze nieuwe en limited edition-smaken bewijst het merk dat traditie en innovatie prima samengaan. Voor retailers biedt dit kansen. Door in te spelen op de BBQ-trend en het Belbecue-assortiment in de kijker te zetten, kunnen ze de categorie koude sauzen laten groeien en nieuwe shoppers aantrekken.
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?