- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vele Belgen doen voortaan hun boodschappen in de grootwarenhuizen juist over de grens. De Franse warenhuisketen Auchan heeft dit goed begrepen en heeft bijgevolg haar website
auchandrive.fr aangepast met een Nederlandstalige versie. Niet zeer verwonderlijk als men weet dat de supermarkt van Roncq, dichtbij Kortrijk, niet minder dan 15% Belgen aantrekt en men er soms evenveel Nederlands als Frans hoort spreken. Maar waarom gaan wij onze inkopen doen in Frankrijk? Het blijkt meestal de prijs te zijn van de dranken en de wijnen die de Belgen de grens doet overschrijden.Het principe: De klant plaatst zijn bestelling via de website en gaat ze achteraf ophalen van maandag tot zaterdag tussen 8u30 en 20u30. De betaling gebeurt aan de automatische kassa, waar hij een genummerde parkingplaats krijgt. Een bediende komt hem de bestelling afleveren binnen de 5 minuten. Deze service is gratis.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?