Amazon bouwt in Los Angeles een nieuw supermarktconcept, dat dit jaar nog gelanceerd wordt. Persbureau Bloomberg mocht een kijkje gaan nemenen spreekt over een ‘opvallend normaal uitziende’ supermarkt.

De winkel in de Amerikaanse stad is drieduizend vierkante meter groot en heeft genummerde gangpaden. Er is een 'Fresh Kitchen' voor versbereide soep en andere maaltijden. Anders dan bij Amazons Whole Foods-supermarkten biedt de nieuwe winkel het bedrijf ook de mogelijkheid om meer producten in grote hoeveelheden in te slaan en te verkopen. Daarnaast zijn de producten volgens Bloomberg voorzien van digitale prijskaartjes. 

De nieuwe supermarktketen lijkt in zijn geheel meer mainstream te worden dan de Whole Foods-winkels. Opvallend is wel het uitgebreide afhaal- en retourpunt bij de ingang van de winkel. Schappen doen het persbureau vermoeden dat klanten er niet alleen hun pakketjes kunnen ophalen, maar dat het ook een ophaalpunt wordt voor bezorgdiensten om bestellingen bij klanten af te kunnen leveren. Ook zouden boodschappen vanuit de winkel thuisbezorgd kunnen worden.

Amazon zou al twaalf locaties op het oog hebben voor zijn nieuwe concept, maar heeft zelf nog niets bevestigd. Ook over de logistieke organisatie omtrent de nieuwe formule laat het Amerikaanse bedrijf niets los. Bloomberg denkt, op basis van een vergunningaanvraag voor de verkoop van alcohol, dat het concept wel eens 'Amazon Fresh' kan gaat heten - dezelfde naam als de boodschappenbezorgservice van het bedrijf.