Alibaba
Exclusief
Alibaba
Na warenhuisketen Intime, verkoopt Alibaba nu ook zijn meerderheidsbelang in de Chinese supermarktketen Sun Art. De e-commercegigant wil zich in de toekomst meer richten op e-commerce, meldt Reuters.
Alibaba herschikt zijn zakelijke portfolio. De Chinese groep kondigde aan dat het zijn meerderheidsbelang in de supermarktketen Sun Art Retail Group verkoopt voor 1,54 miljard euro aan de Chinese investeringsgroep DCP Capital. Alibaba had in 2020 nog 3,5 miljard euro betaald voor een meerderheidsbelang in het bedrijf. Dat Alibaba beslist om deze supermarktketen te verkopen, is opvallend. Vorige maand verkocht de Chinese groep namelijk ook al zijn warenhuisketen Intime en maakte het naar verluidt een verlies van 1,26 miljard euro op de deal. Het is duidelijk dat Alibaba zijn bedrijfsportfolio aan het herschikken is om zich in de toekomst meer te focussen op zijn kernactiviteiten, namelijk e-commerce.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?