Na een enquête in opdracht van iVox heeft Aldi prijsverlagingen aangekondigd voor 120 van zijn producten. Uit de enquête blijkt dat 97% van de Belgen zuinig is op hun budget en dat 7 op de 10 Belgen meer kiezen voor eigen merken. 

Uit de enquête, op verzoek van Aldi uitgevoerd door iVox op een representatief panel van 1.000 Belgen, blijkt dat de overgrote meerderheid van de Belgen zich zorgen maakt over hun koopkracht (88%). De inflatie houdt aan en de Belgische gezinnen blijven op hun budget letten. Volgens het onderzoek wordt "het winkelwagentje in de supermarkt (56%) beschouwd als een van de belangrijkste gebieden waarop kan worden bespaard". Om dit te bereiken, grijpen consumenten naar hun eigen merken. "Sinds de stijging van de inflatie kiezen meer dan 7 op 10 Belgen vaker voor huismerken. Bijna 9 op 10 is van plan ze te blijven kopen", schrijft Aldi in zijn persbericht. Een van de belangrijkste argumenten voor huismerken is hun prijs-kwaliteitverhouding. 80% van de ondervraagden vindt dat ze dezelfde kwaliteit bieden als de grote merken. Velen vonden ook dat ze door hun lage prijzen meer geld overhielden voor plezieraankopen. Naar aanleiding van de resultaten van dit onderzoek heeft Aldi besloten om de prijs van 120 producten te verlagen, variërend van jam en energiedrankjes tot voedsel voor huisdieren en keukendoeken. Natalie Duthoy, managing director procurement bij Aldi België, zegt over de aankondiging: "We houden vast aan ons principe om de prijzen zo snel mogelijk te verlagen. Deze nieuwe reeks prijsverlagingen zal de koopkracht van de consument in 2024 stimuleren. Aldi zal ook doorgaan met zijn wekelijkse promoties.