Naar aanleiding van de coronacrisis pakt Aldi uit met een nieuwe campagne: ‘Hoeveel was ‘t?' Op die manier wil de hard discounter benadrukken dat het de keten blijft waar klanten voor een lage prijs en een zo hoog mogelijke kwaliteit hun boodschappen kunnen doen. Ook in coronatijden.

De coronacrisis heeft een belangrijke impact op de financiële situatie van gezinnen. Veel Belgen zijn door de crisis tijdelijk of volledig werkloos waardoor ze veel meer letten op het geld dat ze uitgeven tijdens hun winkelbezoek. En dat beseft ook Aldi. De hard discounter heeft daarom een nieuwe campagne: ‘Hoeveel was ‘t?’ gelanceerd, waarin het benadrukt dat klanten voor een volle winkelkar aan een lage prijs en met een zo hoog mogelijke kwaliteit bij Aldi moeten zijn.

 “De coronacrisis schudt de markt stevig door elkaar en heel wat klanten zijn tijdens de coronacrisis onzeker geworden over hun financiële toekomst”, verduidelijkt Isabel Henderick, managing director marketing & communication bij Aldi. “We stellen vast dat de klant meer dan ooit belang hecht aan lage prijzen, verse producten, promoties, snel winkelen en proximiteit. Aldi beantwoordt aan al deze noden.”

In de campagne worden 4 gezinnen aan het woord gelaten. Daarbij koos de keten bewust voor verschillende soorten gezinnen, waarmee de klant zich gemakkelijk kan identificeren: een jong gezin met kinderen, een koppel zonder kinderen, een seniorenkoppel en een single.  In de campagne is te zien hoe de gezinnen na hun aankopen bij de hard discounter steeds erg verrast zijn door de lage prijs. Een slimme zet, want zo speelt de hard discounter in op de fors toegenomen interesse van consumenten in de eindafrekening op het kassaticket, aldus Isabel Henderick.

De hard discounter heeft er bewust voor gekozen om de prijs van een volledige winkelkar voor de hele week te laten zien. “Op die manier ontstaan er geen op discussies over de laagste prijs van een bepaald product, maar laten we zien dat klanten voor het totaal plaatje minder uitgeven bij Aldi”, vervolgt de managing director marketing & communication. “We leggen trouwens ook de focus op kwaliteit door onze huismerken te belichten. Het is gekend dat onze merken niet moeten onderdoen voor het gekende A-merk. Onze producten worden dan ook regelmatig bekroond met erkende kwaliteitslabels. Over de verschillende productgroepen heen, blijven de eigen merken het kloppend hart van de keten.”

Leuk detail: de kassatickets die in de campagne getoond worden zijn trouwens ook op de website van Aldi terug te vinden. “Zo kan de consument zelf zien dat Aldi woord houdt”, vervolgt Henderick.

De nieuwe campagne zal niet alleen op radio en tv te zien zijn, maar ook digitaal en in printversie. Daarnaast zal Aldi ook straffe promo’s voeren op zijn versassortiment en worden prijswinnende Aldi-producten extra in de verf geplaatst.