Naar aanleiding van de coronacrisis pakt Aldi uit met een nieuwe campagne: ‘Hoeveel was ‘t?' Op die manier wil de hard discounter benadrukken dat het de keten blijft waar klanten voor een lage prijs en een zo hoog mogelijke kwaliteit hun boodschappen kunnen doen. Ook in coronatijden.

De coronacrisis heeft een belangrijke impact op de financiële situatie van gezinnen. Veel Belgen zijn door de crisis tijdelijk of volledig werkloos waardoor ze veel meer letten op het geld dat ze uitgeven tijdens hun winkelbezoek. En dat beseft ook Aldi. De hard discounter heeft daarom een nieuwe campagne: ‘Hoeveel was ‘t?’ gelanceerd, waarin het benadrukt dat klanten voor een volle winkelkar aan een lage prijs en met een zo hoog mogelijke kwaliteit bij Aldi moeten zijn.

 “De coronacrisis schudt de markt stevig door elkaar en heel wat klanten zijn tijdens de coronacrisis onzeker geworden over hun financiële toekomst”, verduidelijkt Isabel Henderick, managing director marketing & communication bij Aldi. “We stellen vast dat de klant meer dan ooit belang hecht aan lage prijzen, verse producten, promoties, snel winkelen en proximiteit. Aldi beantwoordt aan al deze noden.”

In de campagne worden 4 gezinnen aan het woord gelaten. Daarbij koos de keten bewust voor verschillende soorten gezinnen, waarmee de klant zich gemakkelijk kan identificeren: een jong gezin met kinderen, een koppel zonder kinderen, een seniorenkoppel en een single.  In de campagne is te zien hoe de gezinnen na hun aankopen bij de hard discounter steeds erg verrast zijn door de lage prijs. Een slimme zet, want zo speelt de hard discounter in op de fors toegenomen interesse van consumenten in de eindafrekening op het kassaticket, aldus Isabel Henderick.