Albert Heijn Nederland wil inspelen op spontane winkelbezoeken en opent daarom een 'koelkastwinkel' van slechts 250m2 in Eindhoven. "Het is alsof je de deur van de koelkast opent om te kijken waar je trek in hebt."

Klanten gaan vaker ongepland naar de winkel. Zeker de jongere generaties halen gewoon iets als ze er zin in hebben, vaak meerdere keren per dag. ‘s Ochtends een ontbijtje met een cappuccino, ‘s middags een verse lunch-salade of een tussendoortje voor een onverwachte borrel. En dat is iets waar de nieuwe Albert Heijn winkel, gelegen in de creatieve hotspot Het Veem op Strijp-S in Eindhoven, op wil inspelen. De winkel van 250 m2 sluit namelijk naadloos aan bij de trend van clockless eating: op elk moment haal je wat je nodig hebt. 

De 'koelkastwinkel' is bovendien verrassend compleet. Zo vinden consumenten er volgens Albert Heijn alles wat ze op dat moment nodig hebben. “Van een vers ontbijtje en je favoriete thaise saus voor het avondeten tot toiletpapier en vershoudfolie. Alle dranken zijn alvast gekoeld zodat ze meteen lekker koud gedronken kunnen worden”, verduidelijkt de retailer.

Bij de aankleding van de winkel werd veel hout en groen gebruikt, waardoor het filiaal perfect past in de sfeer van de vershal. De neonletters bij de entree herinneren bovendien aan de geschiedenis van de hal waar voorheen Philips gevestigd was.

De nieuwe winkel opent zijn deuren op 18 april. Vervolgens zal hij elke maandag tot en met zaterdag open zijn van 8.00-20.00 uur en elke zondag van 12.00 tot 20.00 uur.

Het is niet de eerste keer dat Albert Heijn een nieuw format introduceert. De retailer innoveert namelijk voortdurend op het gebied van duurzaamheid  en formats in nieuwe en bestaande winkels. Vorig jaar werden zo 50 winkels vernieuwd.