Klanten bij Albert Heijn Nederland kunnen voortaan digitaal sparen. Spaarzegels worden bij het afrekenen automatisch toegevoegd aan een digitale spaarkaart in de populaire AH-app. De eerste digitale spaaractie start vandaag met de verkoop van Vivo-glazen van Villeroy & Boch Group.

Vergeet het geknoei met losse spaarzegels die je moet plakken op een spaarkaart, voortaan kunnen klanten bij Albert Heijn Nederland digitaal sparen via de AH-app. Zegels worden immers automatisch op een digitale spaarkaart ‘geplakt’ zodra een klant zijn persoonlijke bonuskaart scant in de winkel of een online bestelling plaatst. Om volle digitale spaarkaarten te verzilveren, scannen klanten simpelweg hun persoonlijke bonuskaart bij de aankoop van hun gespaarde producten. 

Klanten die echter liever blijven verder sparen met losse spaarzegels hoeven niet te panikeren. De plakzegels blijven immers nog steeds verkrijgbaar bij de kassa. 

Spaaractie met Vivo-glazen

De aftrap van de eerste digitale spaaractie geeft Albert Heijn met de befaamde Vivo-glazen van Villeroy & Boch Group. In 2014 werd al eens een spaaractie georganiseerd waarbij klanten voor glazen van hetzelfde merk konden sparen. Die actie werd zo’n groot succes dat Albert Heijn er nu, mede op vraag van klanten, voor kiest om de actie opnieuw te organiseren. Ter herinnering: in nog geen drie maanden tijd spaarden meer dan 1 miljoen Nederlandse huishoudens toen bijna 4,5 miljoen glazen.

Concreet kunnen klanten tussen 26 augustus en 17 november sparen voor Vivo-glazen van Villeroy & Boch Group. Het uitgebreide assortiment bevat glazen waarvoor consumenten al eerder konden sparen en nieuwe glazen voor gin-tonic en speciaalbier. Ook zijn er twee limited edition-glazen: een longdrinkglas en een champagneglas.

“Bij elke 10 euro aan boodschappen ontvangen klanten een kristalglaszegel. Met 20 zegels en vanaf 2,99 euro bijbetaling hebben ze al een set van 2 glazen. Zegels sparen kan tot en met 17 november 2019. Een volle spaarkaart inleveren kan tot en met 24 november 2019”, verduidelijkt Albert Heijn.

Ter herinnering de spaaracties van Albert Heijn zijn altijd erg populair. Zo spaarde Nederland al voor bestek (2015), vershouddozen (2016), pannen (2017), ovenschalen (2017) en servies (2018).

België

Ann Maes, woordvoerster bij Albert Heijn, bevestigde aan Gondola dat het digitale sparen op termijn ook zal worden uitgerold in ons land. Wanneer dat precies het geval zal zijn, kon ze ons nog niet zeggen, al zou het nog niet voor dit jaar zijn. Wij houden u verder op de hoogte...