Een vijfde van het assortiment van AH to go moet voor het eind van dit jaar vernieuwd zijn. Van deze 300 innovaties zullen minimaal 100 producten van eigen merk zijn. Eind augustus stond de teller voor het aantal eigenmerkproducten al op tachtig, zo stond te lezen in de jongste editie van het personeelsblad Ahá. Volgens Eva Mathlener, senior merchandising manager, wil AH to go het voorbeeld volgen van ketens als Zara of H&M die hun aanbod aldoor vernieuwen en dit toepassen op de voedingsmiddelenhandel.

Volgens het artikel in Ahá, wil Albert Heijn op deze manier zowel de ontwikkeling van zijn voedingsproducten versnellen als de evaluatie. De doelstelling was de tijd tussen het productidee en de introductie op het schap tot vier weken terug te brengen. AH to go hoopt daarmee zo goed mogelijk aansluiting te vinden bij de verwachtingen van de consumenten, met het argument dat producten die niet aan de verwachtingen voldoen binnen vier weken van het schap verdwenen zullen zijn, terwijl een product dat goed wordt gelanceerd en aanslaat bij de consument breder verkocht zal worden, dus ook bij Albert Heijn in België en Duitsland.