- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn België nodigde op 16 november de pers uit voor een een kop koffie, een appelflap, een stand van zaken na anderhalf jaar Albert Heijn België en een vooruitblik op 2013. Meer daarover in het volgende nummer van Gondola. De hoofdlijnen van deze persbijeenkomst willen we u alvast niet onthouden. Met 11 winkels tegen eind 2012 – nummer 11 opent in december in Olen – voldoet de Belgische dochter van Ahold aan de in 2011 op papier gezette doelstelling. Waarnemers verwachtten dat Albert Heijn vooral zou groeien via franchisers, maar wat blijkt: van die 11 winkels zijn er 8 in eigen beheer. Eind 2016 wil Albert Heijn 50 winkels in Vlaanderen hebben – Franstalig België is tot nader order geen doel. Dat 400.000 Vlamingen al winkelden bij Albert Heijn België en dat hier al 130.000 bonuskaarten in omloop zijn, zit de concurrentie wellicht niet helemaal lekker. En 2013? “Nog eens 10 of 11 winkels erbij,” belooft Corné Mulders, topman van Albert Heijn België. Te beginnen met Kortrijk (Ring Shopping), Gent (Brabantdam) en Hoboken (Sint-Bernardsesteenweg, heel dicht bij Delhaize). Ook Limburg krijgt in 2013 een Albert Heijn.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?