
- Interview met Stefan Goethaert (Colruyt Group): “Consumenten willen duurzaamheid, maar niet tegen elke prijs”
- Interview met Tom Penninckx (NielsenIQ): “Voor het eerst sinds lang was het een normaal jaar”
- Getuigenissen van 8 franchisees, ...
De Stella Artois-brouwerij van AB InBev in Leuven is gestart met de productie van 100.000 blikjes nooddrinkwater. Die worden naar Duitsland overgebracht, dat momenteel getroffen wordt door overstromingen.
De brouwerij wil voortaan een permanente stock van “noodwater” aanleggen. Het water blijft een jaar goed en wordt aan een goed doel gegeven als het dreigt te vervallen. Dan wordt ook meteen een nieuwe stock aangelegd.
Water is namelijk één van de dingen waar slachtoffers het meeste nood aan hebben bij rampen. In Noord-Amerika doet AB InBev al meer dan twintig jaar dergelijke acties en deelde zo al 72 miljoen blikjes water uit.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?