- Interview met Marit van Egmond (CEO van Albert Heijn): “We gaan naar meer dan 100 winkels in België”
- Poster Retail Scan : de laatste retailtrends in kaart
- Dossiers: Pet care & food, impuls, tabak, winkelinrichting, betalingen, displays, marketing …
Bijna 89% van de Belgische gezinnen kocht in 2012 wel eens een product afkomstig van biologische landbouw. 18% zijn zelfs frequente biokopers, en vertegenwoordigen 78% van alle biobestedingen. Dat blijkt uit het jaarrapport van de biolandbouwsector.
In totaal werd vorig jaar zo’n 417 miljoen euro besteed aan biologische producten, dat is 7% meer dan in 2011. In Vlaanderen besteedden consumenten zelfs 12% meer aan de bioproducten. Ook het marktaandeel van de producten steeg, maar blijft met 1,9% bescheiden. Biologische versproducten werden in 2012 gemiddeld een derde duurder dan gangbare producten, een prijsverschil dat stabiel blijft over de jaren heen
De klassieke supermarkt blijft met 45% van de markt het grootste afzetkanaal voor de producten, maar moet terrein prijsgeven aan speciaalzaken. De bio- en natuurvoedingswinkels hebben nu 31,5% marktaandeel.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?