37% van de Belgen koopt vandaag meer tweedehandsartikelen dan twee jaar geleden. Dat blijkt uit een enquête door onderzoeksbureau iVOX bij 1.000 Belgische consumenten.
Vooral in Wallonië (40%) en in Vlaanderen (38%) zoeken consumenten hun toevlucht tot tweedehands. In Brussel blijft dit beperkt tot nauwelijks 13%. Cd’s, dvd’s en games (38%), moderne meubelen (13%) en baby-artikelen (12%) zijn de populairste tweedehandsaankopen.
Financieel een goede zaak kunnen doen, is voor meer dan de helft van de respondenten (53%) de belangrijkste drijfveer om tweedehands te kopen. Meer dan 3 op 10 Belgen (31%) verkocht het afgelopen jaar ook zelf tweedehandsartikelen. Dat gebeurde vooral via internet (66%), rommelmarkten (23%) en tweedehandswinkels (12%).
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?