Bart Peeters is lid van de raad van bestuur en leidt de Benelux-activiteiten als algemeen directeur bij Spadel.

Hij is een specialist in consumentengoederen met internationale verkoopervaring bij Spadel, Coca-Cola, Procter & Gamble en een strategische verkoop- en marketingadvieservaring bij McKinsey & Co., na het behalen van een doctoraat summa cum laude.

 

Wat waren de drie sleutelmomenten uit uw carrière?

  1. Na mijn eerder technische studies als burgerlijk ingenieur ben ik Procter & Gamble enorm dankbaar voor de vele kansen die ik gekregen heb om me te ontwikkelen zowel binnen marketing, sales maar ook logistiek.
  2. Mijn eerste project bij McKinsey & Co, waar ik een strategische aanbeveling moest maken hoe een ijzererts-mijn optimaal te exploiteren gebaseerd op NPV modelling en Monte Carlo simulaties, heeft me het inzicht en zelfvertrouwen gegeven dat elk probleem kan opgelost worden door het samenbrengen van experts en een “can do” mentaliteit.
  3. Bij Spadel heb ik heel sterk het belang van purpose en waarden mogen ondervinden … een mooie spiegel voor je eigen ontwikkeling als mens.

 

Wat was uw droomjob als kind en wanneer heeft u uw professionele roeping gevonden?

  • Mijn vader, die sales director was binnen FMCG, en mijn moeder, die lerares wiskunde was, zijn altijd een bron van inspiratie voor mij geweest.
  • Ik heb hun passies voor enerzijds entrepreneurship, relatie-building, management, dynamische werkomgevingen, en anderzijds problem solving, conceptueel denken, hoogstwaarschijnlijk geërfd.

 

Wat was uw eerste reactie op deze crisis? En hoe positioneert u zich?

  • Een crisis is een nieuwe uitdaging, een nieuwe opportuniteit om jezelf en de business te heruitvinden.
  • Het belang  van waarde creatie end-to-end is van primordiaal belang niet alleen binnen je eigen bedrijf maar ook in partnership met de retailers, i.e., optimizatie in alle stappen van de value chain (aankoop, productie, logistiek, marketing, sales, customer service, …)
  • Een open en constructieve mindset samen met alle partners is de enige juiste manier om deze situatie te managen.

 

Hoe zou u in één zin het belang van netwerken omschrijven?

“Netwerken” is een key enabler om succesvol te zijn in elke business, in het leven … in alles dat je doet.

 

Hoe belangrijk is Gondola voor u?

  • Een bron van informatie en inspiratie
  • Een netwerk van gelijkgezinden die de food & beverage sector wil transformeren om beter te beantwoorden aan de noden van de consumenten en de wereld.
  • Een platform waar je ideeën kan delen om zelf en anderen beter te maken.

 

Wat heeft u ertoe aangezet om lid te worden van Steerco?  

Het was een eer dat Pierre-Alexandre me gevraagd heeft om lid te worden van Steerco om een steentje bij te dragen tot de ontwikkeling van de industrie, de collega’s maar ook mezelf.