Actualiteit

Verkopen een kunst? Absoluut, zegt Joeri Perneel, managing director van CPM Belgium, maar het heeft ook alles met een goede voorbereiding en vooral met het goed gebruik van data te maken. Hij legt het op 14 september van naaldje tot draadje uit op de Sales Summit, hier krijgt u nu al een voorproefje.

Ecover gaat haar B2B-afdeling Ecover Professional verkopen aan het Nederlandse Greenspeed. Daarmee trekt Ecover zich terug uit de B2B markt. Het merk gaat zich enkel nog te focussen op de consumentenmarkt.

Primark heeft haar winkel in de Nieuwstraat in Brussel uitgebreid. Niet alleen werd de winkeloppervlakte verdubbeld tot 3.550 m2, maar ook is er een splinternieuwe kinderafdeling. Dankzij deze uitbreiding werden er trouwens 70 extra nieuwe banen gecreëerd.

De Belgische elektroketen Krëfel wordt overgenomen door het Franse Boulanger. Dat is in handen van de rijke Mulliez familie die ook andere ketens als Auchan, Decathlon, Pimkie en Kiabi in handen heeft. Hoeveel het bedrijf neertelde voor de transactie is voorlopig onduidelijk. Dat schrijft De Tijd.

Medewerkers van vier Fnac-winkels hebben zaterdag spontaan het werk neergelegd. Ze pikken het niet dat er nog steeds geen akkoord bereikt is met de directie over de 57 jobs die zullen verdwijnen. Dat schrijft Belga.

Blokker blijft in België. Berichten dat de keten ons land zou verlaten bestempelt Michiel Witteveen, de nieuwe baas van Blokker Holding, als ‘onzin’. Ook nieuwe saneringen sluit hij uit. En online is geen speerpunt, maar een verlengstuk van de winkel.

Gondola non-food

Het lijkt er op dat Intergamma zich eindelijk zal kunnen focussen op de transformatie en groei van het bedrijf.

 

Hema en Wehkamp slaan de handen in elkaar om het online kanaal voor non-food producten in Nederland verder te ontwikkelen. Voortaan zal het mode en lifestyle gerelateerde gamma van Hema immers ook verkrijgbaar zijn via de website van Wehkamp. Een primeur, want het is de eerste keer dat Hema zijn producten online aanbiedt via een ander platform dan dat van de keten zelf.

Hendrik Winkelmans, oprichter van fietswinkelketen Fiets!, is samen met onder meer Wouter Torfs en de topman van Eneco een investeringsfonds voor Belgische startups begonnen. Ze maakten 15 miljoen vrij om startende bedrijven een duw in de rug te geven.

De Antwerpse start-up Collectique lanceert een ‘Fit & Collect’-verzendoptie voor modewebshops, waarbij klanten hun bestelling meteen kunnen passen, ophalen en eenvoudig retourneren in een winkelpunt met pashokje in de buurt. Op die manier wil het bedrijf online shoppen duurzamer maken en kunnen fysieke retailers meer trafiek generen in hun winkel.

Pagina's

Abonneren op Non Food