iStock
Exclusief
iStock
Ondanks de moeilijke marktomstandigheden blijven consumenten investeren in hun huisdieren. Premiumisering en humanisatie winnen aan belang en ook het online kanaal blijft het goed doen.
Groot, klein, dik, dun, kort- of langharig … huisdieren, je hebt ze in alle maten en gewichten. Hoewel de liefde van hun baasjes ondoorgrondelijk is, bleef ook de categorie pet food & care niet gespaard van de vele ups en downs die de markt de afgelopen jaren doormaakte, te beginnen met corona. “COVID-19 en de gevolgen ervan hadden een relatief grote impact op zowel voeding als accessoires”, vertelt Wanda Gordts, chief marketing officer bij Vadigran. “De coronajaren zelf zijn gunstig geweest voor onze sector, mensen bleven thuis en investeerden meer in tuin en huisdier. Maar na deze periode wilden de mensen terug naar het buitenland, eten op restaurant … vooral de accessoires hebben hier zwaar onder geleden met een omzetdaling tot 20%.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?