Klant aan het woord: IPP

Nathalie Duinkerke

IPP Benelux
Marketing Coördinator

Kunt u ons wat meer vertellen over IPP?

IPP (International Pallet Pool) is een onderdeel van de Faber Halbertsma Group, een familiebedrijf uit Nederland, waarvan de geschiedenis teruggaat tot 1891. We bieden kwalitatieve pallet pooling diensten aan in meerdere sectoren, waaronder de FMCG-sector. Via een uitgebreid poolingnetwerk leveren we aan de grootste merken en retailers in West-Europa. 

Onze pallet pooling service is gebaseerd op eenvoud en kwaliteit van zowel pallets als logistiek systeem. Daarnaast zetten we ook altijd net dat stapje extra voor onze klanten, transporteurs en leveranciers. IPP heeft een sterke reputatie opgebouwd bij zowel producenten als retailers waarbij we transparantie en duurzaamheid hoog in het vaandel dragen. Dankzij ons uitgebreid herstel- en reparatiesysteem garanderen we kwalitatieve en betaalbare pallets die minimaal 10 jaar circuleren. Circulair ondernemen zit dan ook echt in ons DNA. 

Wat houdt pallet pooling precies in? 

Palletpooling betekent dat een bedrijf zelf niet meer in pallets gaat investeren, maar ze gaat huren bij een poolprovider, zoals IPP. De poolprovider beschikt over een breed netwerk van leveranciers zoals palletfabrikanten, reparatiebedrijven en transporteurs. Het is de taak van de provider om ervoor te zorgen dat de pallets beschikbaar zijn op de juiste locatie, op het juiste moment en tegen de juiste kwaliteit. 

Het poolsysteem biedt aanzienlijke voordelen tegenover de traditionele ruilhandel. Gebruikers kunnen ons aanspreken wanneer iets niet naar wens verloopt. Dat is de kracht van het gesloten systeem. In de gesloten pool zijn alle pallets eigendom van IPP en wordt ook alleen met die specifieke pallets gewerkt, herkenbaar aan een steenbruine kleur en het logo van IPP. Het voordeel daarbij is dat IPP de eigenaar van de pallet is en de fabrikant niet hoeft te investeren in de aanschaf van de pallet.  

Kunt u ons meer vertellen over jullie nieuwe positionering ‘Up to you’? 

IPP is goed in veel dingen, maar we zijn niet perfect en daar zijn we ons heel bewust van. Onze sterktes liggen in de persoonlijke aanpak die we hanteren, onze toegankelijke medewerkers en het eenvoudig maken van pallet pooling processen zodat de klant zich kan focussen op zijn corebusiness. 

Met onze nieuwe positionering en baseline ‘Up to you’ communiceren we dat we onze eigen sterktes kennen maar dat dat we de beslissing bij de klant zelf leggen. Het is aan de bedrijven om voor zichzelf te beslissen of ze tevreden zijn met hun huidige pooling partner of niet. Wij kunnen ze enkel helpen met het maken van die beslissing, door hen te laten proeven van wat er beter kan. IPP zou weleens de beste poolingprovider kunnen zijn waarvan je het nog niet wist, maar dat is ‘Up to you’. 

‘Up to you’ is kort en krachtig en staat voor: 

  1. Eenvoud: IPP biedt eenvoudige systemen, services en processen aan. Onze lokale mensen zijn daarnaast gemakkelijk om mee samen te werken.   
  2. Kwaliteit: IPP zet hogere standaarden in zowel pallet kwaliteit als logistiek, zodat klanten zich volledig op hun eigen corebusiness kunnen concentreren.   
  3. Een stapje extra zetten: IPP zet net dat stapje extra, we gaan tot het uiterste, om onze eigen beloftes na te komen. Dat doen we in het bijzonder op de manier waarop we anticiperen op problemen en die oplossen voor onze klanten.

Waarom hebben jullie gekozen voor een full banner (newsletter) en top banner (website)? 

Het formaat en de plaatsing van deze online advertenties biedt ons de mogelijkheid om onze nieuwe positionering, ‘Up to you’, helder en krachtig naar onze doelgroep te communiceren. De top banner zorgt voor een opvallende boodschap waar men niet omheen kan. Met daarnaast de inzet van de full banner in de nieuwsbrief zorgen we voor herhaling van het merk IPP.  Het veelvuldig inzetten en herhalen van de banners draagt bij aan het verhogen van onze naamsbekendheid in België.

Waarom hebben jullie gekozen voor Gondola.be om deze communicatie te doen?

Logistieke managers binnen de FMCG vormen onze doelgroep. Gondola heeft een groot bereik in dit segment en is om deze reden hét mediaplatform voor ons in België. 

Janna Salhoume

Sales Manager Media 

T +32(0)2 616 00 40

E  j.salhoume@gondola.be

Meer info
Janna Salhoume