Digital Marketeer - Rombouts

Stuur je motivatiebrief en cv

Solliciteer hier

Met de opbouw van een nieuwe website is ROMBOUTS op zoek naar een Digital Marketeer om de digitale activiteit zowel in B2C als in B2B te ontwikkelen.  Ben jij hiervoor de geschikte persoon? Solliciteer dan nu.

ROMBOUTS is een familiebedrijf dat de beste koffie-ervaring wil bieden aan liefhebbers, waar ze zich ook bevinden: thuis, op het werk, in de horeca.

Hiervoor werken we rechtstreeks samen met coöperatieven van onafhankelijke koffieboeren in Congo, Latijns-Amerika en Azië om de beste bonen te kunnen kopen en tegelijk de levensstandaard van deze boeren te verbeteren.

Wij zijn er trots op dat wij sinds 1896 onze koffie in België zeer langzaam branden om een maximum aan aroma's te bekomen. 

Rombouts is zeer begaan met duurzaamheid en lanceerde onlangs een thuis composteerbare One Cup Filters en ontwikkelde zijn eigen espressosysteem met 100% natuurlijke pods zonder aluminium.

Digital Marketing Functievereisten en verantwoordelijkheden:

  • Leidt, volgt en coördineert de ontwikkeling van de nieuwe website
  • Plant en voert alle web-, SEO/SEM-, databasemarketing-, e-mail-, social media- en display advertising-campagnes uit.
  • Ontwerpt, bouwt en onderhoudt onze social media aanwezigheid.
  • Meet en rapporteert de prestaties van alle digitale marketingcampagnes en toetst deze aan de doelstellingen (ROI en KPI's).
  • Identificeert trends en inzichten en optimaliseert uitgaven en prestaties op basis van deze inzichten.
  • Bedenkt nieuwe en creatieve groeistrategieën via digitale marketing.
  • Plant, voert uit en meet experimenten en conversietests.
  • Werkt samen met interne teams om landingspagina's te creëren en de gebruikerservaring te optimaliseren.
  • Maakt gebruik van een sterk analytisch vermogen om de end-to-end klantervaring te evalueren over meerdere kanalen en contactmomenten met de klant.
  • Identificeert kritische conversiepunten en drop-off punten en optimaliseert user funnels.
  • Werkt samen met agentschappen en andere vendor partners.
  • Biedt thought leadership en perspectief voor aanpassing waar nodig.
  • Rapporteert rechtstreeks aan de CEO en werkt samen met de verschillende afdelingsmanagers

Digital Marketing Kwalificaties en vaardigheden:

  • Creëren en onderhouden van klantrelaties
  • Zelf-gemotiveerd maar klantgericht
  • Vaardig in marketingonderzoek en statistische analyse
  • Zeer creatief en met ervaring in het identificeren van doelgroepen en het bedenken van digitale campagnes die engageren, informeren en motiveren

Education, Experience, and Licensing Requirements:

  • Bachelor- of masterdiploma in marketing of een aanverwante richting
  • Goede kennis van het Nederlands, Frans en Engels.
  • Aantoonbare werkervaring in digitale marketing, met name binnen de branche
  • Aantoonbare ervaring met het leiden en beheren van SEO/SEM, databasemarketing, e-mail, social media en/of display advertising campagnes
  • Ervaring met het optimaliseren van landingspagina's en user funnels.
  • Gedegen kennis van website en marketing analytics tools (bijv. Google Analytics, NetInsight, Omniture, WebTrends, SEMRush, etc.)
  • Werkkennis van ad serving tools.
  • Ervaring in het opzetten en optimaliseren van PPC campagnes op alle grote zoekmachines.
  • Ervaring met Magento 2.0 is een pluspunt.