Het prijskaartje van een product is een van de belangrijkste onderdelen van de marketingmix. De prijs bepaalt tenslotte je inkomsten.

Maar hoe komt het dat sommige producten een prijzenslag doorstaan en andere niet? Wat zijn de sleutelgegevens waarmee je rekening dient te houden? Welke elementen beïnvloeden de prijs? En hoe meet je de gevolgen van prijsstijgingen en -dalingen op je verkoop?

Je komt het allemaal te weten in deze loepheldere opleiding rond prijsanalyse.

Op het programma

  • Hoe wordt de prijs berekend in Nielsen- en GfK-databases?
  • Wat zijn de belangrijkste elementen voor een prijsanalyse?
  • Gegevens ontleden: aan de slag met een casestudy
  • Prijsconcurrentie versus niet-prijsconcurrentie
  • Factoren die prijsbeslissingen bepalen
  • Strategische prijspositionering
  • Prijsoptimalisatie voor de lokale markt, en uitvoering in de markt

Voor wie

Sales- en marketingmedewerkers in FMCG en retail met minstens twee jaar ervaring in gegevensanalyse.

Taal

Nederlands of Engels naargelang de taal van de deelnemers.

Prijs

De deelnameprijs is 599€. ​​​​​​​Deze opleiding is gratis voor bedrijven met een Gondola Professional Membership.

Trainer

Silvie Vanhout

Managing Partner 

Gondola Academy 

Meer info
Silvie Vanhout