-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal is exclusieve gesprekken gestart met het Braziliaanse Natura Cosméticos omtrent de overname van winkelketen The Body Shop.
L’Oréal heeft een kandidaat-koper gevonden voor The Body Shop, de winkelketen voor natuurlijke cosmeticaproducten die het enkele maanden geleden in de etalage zette. Het Franse bedrijf is exclusieve gesprekken gestart met de Braziliaanse branchegenoot Natura Cosméticos. Die zou naar verluidt 1 miljard euro geboden hebben op The Body Shop, een bedrag dat een stuk hoger ligt dan de 800 miljoen euro waar tot nu toe vanuit gegaan werd.
Met zijn hoge bod, heeft Natura andere gegadigden zoals private equitygroepen CVC Capital Partners buitenspel gezet. Het Braziliaanse bedrijf wil met de overname vooral inzetten op internationalisering. The Body Shop is immers met meer dan 3000 winkels actief in 66 landen, waarvan 20 vestigingen in België.
De voorgestelde overname wordt nu voorgelegd aan het personeel van The Body Shop. Ook de mededingingsautoriteiten van Brazilië en de Verenigde Staten moeten hun goedkeuring nog geven. Beide partijen zouden er wel op mikken de overname dit jaar nog af te ronden.
The Body Shop werd in 1976 opgericht als verkoper van cosmetica met natuurlijke ingrediënten die niet getest werd op dieren. In 2006 nam de Franse cosmeticagigant L’Oréal de keten over, maar die zette The Body Shop in februari te koop na tegenvallende jaarresultaten (-2% in 2016).
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: