Verpakkingsbedrijf DS Smith opende vorige zomer in Gent een “Impact Centre” met als doel de verkoop bij de retailers te stimuleren door een betere presentatie in het schap.

Vorige zomer opende DS Smith het Impact Centre in Gent. Hier onderzoekt de packaging-gigant opkomende trends, verpakkingsmogelijkheden en toont hij aan hoe de verpakking een verschil kan maken in elke stap van de supply chain. In een gesimuleerde supermarkt onderzoekt DS Smith samen met de retailer wat de aandachtspunten zijn, hoe de rendabiliteit van een product weer opgekrikt kan worden en wat de productiviteit van de complete supply chain verbetert. Doelstelling:  merken beter zichtbaar maken, minder lege schappen in de winkel en kostenbesparing bij de retail.

Bijna een jaar later evalueert DS Smith de nieuwe aanpak, die blijkbaar zijn vruchten afwerpt. General Manager Geert D’Haese heeft het in een persbericht van het bedrijf over een overdonderend effect op de kosten en verkoopcijfers van retailers en fabrikanten.

DS Smith is vertegenwoordigd in 36 landen en telt wereldwijd 26 000 medewerkers.

Meer info: http://www.dssmith.com/benl/packaging/

(Lees ook: DS Smith toont de impact van verpakkingen)