-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Albert Heijn lanceert de ‘AH Productscanner’, een app die klanten met behulp van augmented reality informatie geeft over ingrediënten, voedingswaarden, allergenen, recepten en herkomst van huismerkproducten.
“Welke ingrediënten zitten in dit product? Waar komt het vandaan? Wat kan ik er allemaal mee maken?” Dat zijn vragen die klanten bezighouden wanneer ze boodschappen doen. Om hen er in één oogopslag een antwoord op te bieden, ontwikkelde Albert Heijn de AH Productscanner.
De productscanner is een nieuwe smartphone applicatie werkt met augmented reality, een technologie die de realiteit en de virtuele wereld met elkaar verbindt.
Na het scannen van de voorkant van het product met de telefoon-camera zien klanten op een duidelijke en laagdrempelige manier gegevens over ingrediënten, allergenen, voedingswaarden en herkomst. En omdat veel mensen elke dag puzzelen met de vraag “Wat eten we vandaag?”, geeft de app ook inspiratie met een eenvoudig klaar te maken Allerhande-recept.
De AH Productscanner-app is vanaf nu beschikbaar voor iOS (Apple iPhone) en Android. In de eerste fase kunnen 35 producten uit het vlees-, vis-, kip-, en vleeswarenschap worden gescand. Deze producten krijgen een sticker op de verpakking die verwijst naar de AH Productscanner. Het aantal scanbare producten wordt de komende tijd stap voor stap uitgebreid naar alle AH eigen merk-producten.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: