-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Online retailer Zalando blijft verder groeien op de Europese markt. In het afgelopen kwartaal boekte de Duitse e-tailer 22 tot 24% meer omzet dan vorig jaar.
Uit de eerste ramingen voor 2017 blijkt dat Zalando in het eerste kwartaal een omzet tussen tussen 971 en 987 miljoen euro heeft geboekt. Dat betekent dat de e-tailer een groei van tussen de 22 en 24% heeft gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De EBIT, die in Q1/2016 20,2 miljoen euro of bedroeg, zou schommelen tussen 10 en 30 miljoen.
Zalando zegt met deze resultaten op koers te zitten om zijn jaardoelstellingen te halen: een omzetgroei tussen 20 en 25% en een EBIT-marge tussen 5 en 6%. "We blijven succesvol toewerken naar onze doelstellingen en zijn 2017 met een sterke groei gestart. We zijn op weg om onze lange termijnambities waar te maken en blijven onze business tegen hoge snelheid uitbreiden", zegt co-CEO Rubin Ritter in een persmededeling.
Ondanks de sterke resultaten, presteerde Zalando onder de verwachting van analisten. Zij hadden gerekend op een hogere winst, waardoor het aandeel van de webwinkel na de bekendmaking van de cijfers met 5% achteruit ging.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: