-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
E-commerce zal het komende jaar alweer met 15 à 20% groeien. Dat voorspelt sectororganisatie Comeos in De Tijd.
2016 was een goed jaar voor de Belgische e-commerce. De online verkoop nam met 15% toe en de Belg gaf in totaal een recordbedrag van 7,4 miljard euro uit op het internet. Ook uit de jaarcijfers van enkele van de grootste (buitenlandse) webwinkels in ons land, bleek dat de groei vorig jaar bijzonder sterk was.
Gisteren maakte Coolblue bekend dat het 55% meer omzet had geboekt in België en Nederland, terwijl Zalando ‘overall’ 23% groeide en Bol.com in ons land maar liefst 50% meer verkocht.
Een sterke groeispurt dus, maar in 2017 zal e-commerce het nog beter doen, meent Comeos. De federatie voorspelt dat internetwinkels in België 15 tot 20% meer zullen verkopen dan in 2016., schrijft De Tijd. Daarmee zou de online jaaromzet in ons land stijgen tot mogelijk 75,5 miljard euro.
Comeos verwacht ook dat de online verkoop van voeding het komende jaar een sterke boost zal kennen, na het eerdere succes van elektronica en kledij. In elk geval hebben de supermarktketens in ons land zich de laatste maanden voorbereid op een dergelijke groei. Denk maar aan de maaltijdbox van Colruyt, de thuislevering van Delhaize en de uitbreiding van Carrefour drive.be.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: