-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Eens de acht Belgische Albert Heijn-winkels verkocht zijn en de fusie tussen Ahold en Delhaize officieel afgerond is in ons land, zullen AH en Delhaize veel nauwer gaan samenwerken. Dat zegt AH-topman Wouter Kolk in De Financiële Telegraaf.
Hoewel de fusie tussen Ahold en Delhaize al even een feit is, is ze op Belgisch niveau nog niet afgerond. Om groen licht te krijgen van de Belgische Mededingingsautoriteit, moet Albert Heijn eerst nog altijd acht Belgische winkels zien te verkopen. Tot dan blijven AH en Delhaize concurrenten in ons land.
Eens dat obstakel weggewerkt is, zullen beide ketens wel meer gaan samenwerken. Dat zegt Wouter Kolk, de CEO van Albert Heijn Nederland in een interview met de Nederlandse krant De Financiële Telegraaf. “We moeten nog steeds winkels in België verkopen. Tot die tijd vinden de Belgische autoriteiten dat we apart moeten optrekken. Maar als ze verkocht zijn, gaan we nauw samenwerken. België is zo dichtbij,” zegt hij.
Concreet wil de Nederlandse CEO kennis en knowhow uitwisselen tussen beide ketens. Kolk denkt dat Albert Heijn op het gebied van vers veel kan leren van Delhaize. Omgekeerd zegt hij dat Delhaize zal kunnen profiteren van AH’s logistiek en efficiëntie.
De AH-baas is er overigens gerust in dat de 8 Belgische supermarkten verkocht zullen geraken. “Het is niet waar dat de verkoop niet lukt, zoals sommige media melden. Ik heb alle vertrouwen dat we de laatste acht winkels verkopen,” zegt hij.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: