-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Tijdens het WK waren we alvast bijna zover. Volgens Wim Matheus van het martkonderzoekbureau GfK dronken de Belgen tijdens het WK van 2014 1 773 000 liter bier meer. En die cijfers gaan alleen over het thuisverbruik! Er werd ook massaal naar de (nieuwe) tv gekeken, de verkoop daarvan steeg met maar liefst 25,8%. Een duidelijk alternatief was de data- of videoprojector (+142,7%). Hoeveel de typische voetbalproducten zullen opbrengen in de retail hangt uiteraard af van de prestaties van onze Rode Duivels, die maar beter hun stinkende best kunnen doen.
Om de impact van het Europees Kampioenschap voetbal 2016 op de verkoopcijfers te meten, dook GfK het data-archief in en bekeek alvast de situatie bij het Wereldkampioenschap in 2014. Hieruit bleek dat de verkoop van tv’s met zo’n 25,8% steeg in de aanloop van en tijdens het WK (goed voor een toename van de omzet met 26,3%). Ook de data- en videoprojectoren kregen een stevige boost. De verkoop steeg maar liefst met 142,7%.
Dé voetbaldrank is uiteraard het klassieke pintje: dankzij het WK in 2014 werd er 1 773 000 liter meer verkocht, alleen al voor de thuisconsumptie. Of we dat gigantische aantal gaan overtreffen, hangt af van het elftal dat straks op het veld staat in Frankrijk. “Het is bij deze duidelijk dat voetbal en bier onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn” sluit GfK af. Inderdaad!
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: