-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Voedingsmiddelenconcern Nestlé investeert 100 miljoen euro in de ontwikkeling van een patch die melkallergieën detecteert bij kinderen. Nestlé neemt hiervoor het Franse bedrijf DBV onder de arm en hoopt de sticker over enkele jaren te kunnen commercialiseren, zo meldt De Tijd.
Koemelkallergie is de meest voorkomende vorm van voedselallergie bij kleine kinderen. Vooral zuigelingen hebben er last van omdat hun maag en darmen nog niet volledig volgroeid zijn en de eiwitten in melk onvoldoende kunnen afbreken. Voedingsgigant Nestlé bracht al een speciale melk op de markt waarvan de eiwitten zijn bewerkt zodat kinderen ze makkelijker kunnen verteren. Maar Nestlé gaat nog verder en wil melkallergieën onmiddellijk opsporen.
De gezondheidsdivisie van Nestlé, Nestlé Health, werkt momenteel aan een reeks speciale producten voor zuigelingen. Eén van de producten is een patch die melkallergieën detecteert. Door de sticker op de huid van de baby te kleven, kan worden ontdekt of hij allergisch is aan koemelk. Voor de ontwikkeling van deze allergie-opsporende patch investeert Nestlé 100 miljoen euro en neemt de gigant het Franse bedrijf DBV onder de arm. DBV commercialiseert al enkele jaren een gelijkaardige patch, goed voor 200 000 euro inkomsten in 2015. Met de inbreng van Nestlé zal de sticker verbeterd en ruimer verspreid worden.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: