-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vorig jaar werd er voor meer dan 400 miljoen euro geïnvesteerd in digitale reclame in ons land. Dat is 14,5% meer dan een jaar eerder en meer dan het Europese gemiddelde. Dat blijkt uit de AdEx Benchmark studie van de vakorganisaties IAB en UMA.
Volgens de AdEx studie, die gebaseerd is op peilingen van IAB Matrix en op data van Nielsen, werd vorig jaar in heel Europa zo’n 36 miljard euro uitgegeven aan digitale reclame. Gemiddeld werd er in 27 Europese landen 13,3% meer uitgegeven aan online advertenties dan in 2014. In België groeide de digitale reclamemarkt met 14,5%. Voor het eerst werd er meer dan 400 miljoen euro geïnvesteerd in ‘digital advertising’.
De populairste vorm van online advertenties is de banner. Meer dan een derde (36,2%) van de investeringen gingen naar ‘display advertising’, ofte online bannering. Daarna volgen adwords of gesponsorde links in zoekmachines (28,3%), video’s (18,1%), advertenties op sociale media (15,7%) en e-mailmarketing (1,8%).
“Sinds 2012 is er een duidelijke versnelling van investeringen in digitale reclame”, zegt Stéphanie Radochitzki, verantwoordelijk voor research bij IAB Belgium. “In enkele jaren tijd is ‘digital’ uitgegroeid van aanvullend medium tot strategische keuze voor adverteerders die de steeds meer geconnecteerde consumenten willen bereiken.”
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: