-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Het Amerikaanse supermarktconcern Wal-Mart boekte dit eerste kwartaal een omzet van bijna 116 miljard dollar. Daarmee overtreft ’s werelds grootste retailer niet alleen de verwachtingen van analisten, maar lijkt het ook te ontsnappen aan de tegenwind die de Amerikaanse retailsector momenteel te verduren krijgt.
Met een stijging van 0,9%, zag de Amerikaanse winkelketen Wal-Mart het eerste kwartaal een totale omzet van 115,9 miljard dollar (103,4 miljard euro) binnenkomen. Het kwartaalrapport van het supermarktconcern steekt af tegen de teleurstellende resultaten die branchegenoten zoals Target Quotation, Macy’s en Nordstrom de voorbije weken vrijgaven.
De Amerikaanse retailsector heeft zwaar te lijden onder de concurrentie van Amazon.com en andere onlinestores, maar volgens Wal-Mart is het door zijn recente reorganisatie bestand tegen deze tegenwind. Na klachten over slechte service en lege schappen, installeerde de retailer een nieuw voorraadbeleid en vakkenvulsysteem in al zijn filialen, wat nu zijn vruchten lijkt af te werpen.
Verder zet Wal-Mart nog in op de uitbreiding van zijn e-commercebusiness, die voorlopig nog maar een trage groei kent met 7% omzetgroei in het vorige kwartaal.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: