-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
De Amerikaanse retailverkoop steeg in april met 1,3%, de grootste groei in een jaar tijd. De autoverkoop deed het goed, net als de supermarkten en online winkels. Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van Handel.
Goed nieuws voor de Amerikaanse retailers: na een zwakke start van 2016, kende de detailhandel in april de sterkste groei sinds maart vorig jaar. De economische omstandigheden in de Verenigde Staten zijn verbeterd, waardoor de consument ook meer uitgaf.
In totaal ging de retailsector er met 1,3% op vooruit in april, waarmee de detailhandel het beter deed dan de verwachtingen. Dat 11 van de 13 detailcategorieën vooruitgingen, wijst erop dat het een algemene groei is. AL zijn er natuurlijk uitschieters.
De autoverkoop steeg met maar liefst 3,2%. Ook tankstation gingen er 2,2% op vooruit, mede dankzij de stijgende olieprijs. Opvallend is ook dat online retailers zoals Amazon het goed hebben gedaan. Internet- en mailorderverkopen groeiden in april met 2,1%, de sterkste stijging in twee jaar. Ook de klassieke supermarkten (“grocery stores”) gingen met 1,1% vooruit.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: