-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Bol.com zag zijn omzet vorig jaar met meer dan een kwart groeien. Met 900 miljoen euro was de etailer goed voor de helft van de totale online-omzet van moederbedrijf Ahold.
Ondanks het feit dat bol.com nog steeds niet winstgevend is, zette de webwinkel in de decembermaand een recordaantal orders neer met elf orders per seconde. Dankzij investeringen in assortiment, productinformatie en bezorgopties zag bol.com zijn omzet met meer dan een kwart groeien in 2015. Zo verbreedde de webwinkel zijn aanbod de afgelopen vijf jaar aanzienlijk, al heeft het geen plannen om uit te breiden in kleding of voeding.
Daarnaast werd bol.com in RetailTrends vorige maand uitgeroepen tot sterkste retailmerk van Nederland. Zo bleek uit het Retail Merkenonderzoek 2016 dat de online retailer beter scoort op waardering en binding dan concurrenten. Behalve bol.com, heeft Ahold ook AH.nl en Peapod (Verenigde Staten) in zijn online-portefeuille.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: