-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
De Belgische winkels van speelgoedketen Bart Smit zullen dan toch niet omgebouwd worden tot vestigingen van Intertoys. Dat blijkt uit een interne nieuwsbrief van moederbedrijf Blokker Holding.
Een tweetal maanden geleden schreven we al dat de rebranding van Bart Smit naar Intertoys bij Blokker voorlopig 'on hold' stond in ons land, door de gebrekkige naambekendheid bij de Belgische consument. Die plannen zijn nu definitief van tafel, schrijft Het Financieele Dagblad.
Terwijl de ombouwoperatie in Nederland al bijna voltooid is, is ze in België zelfs nooit gestart. De Bart Smit-winkels zullen bij ons ook gewoon onder hetzelfde enseigne open blijven. "Het zou relatief veel tijd, geld en aandacht kosten om het merk Intertoys in de Belgische markt te zetten", schrijft Blokker in de interne nieuwsbrief.
De holding heeft in België en Luxemburg namelijk slechts vijf filialen van Intertoys, tegenover 75 winkels Bart Smit. De Belgische consument is daardoor nauwelijks bekend met Intertoys.
Ook het feit dat beide speelgoedketens sinds vorige maand in de etalage staan, speelt mee. Een woordvoerder van Blokker Holding zegt aan het FD dat het bedrijf potentiële kopers de keuze wil geven om met Bart Smit België verder te gaan, of de winkels alsnog om te bouwen tot Intertoys.
Blokker kondigde een jaar geleden aan dat het al haar speelgoedketens (Intertoys, Bart Smit en Toys XL) zou samenvoegen onder de merknaam Intertoys. De bedoeling van het retailconcern was om zo een sterkere focus te kunnen leggen op één enseigne, dat als omnichannel merk zou uitgebouwd worden.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: