-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
De Belgische lingerieproducent Van de Velde is er niet in geslaagd om het 19de jaar op rij te groeien. De slecht presterende Amerikaanse retailactiviteiten spelen het bedrijf parten.
Van de Velde (Prima Donna, Marie Jo) boekte in het afgelopen jaar een omzet van 206,6 miljoen euro, goed voor een lichte daling (-1,1%) ten opzichte van de 209 miljoen in 2015. Dat wil zeggen dat het lingeriebedrijf er niet in is geslaagd voor het 19de jaar op rij te groeien, hoewel de omzet bij constante wisselkoersen wel stabiel bleef.
De inkomsten uit de groothandel, de belangrijkste activiteit van Van de Velde, stegen desalniettemin met 3,4%. Ook de retailomzet in Europa groeide met 3,5%, ondanks het moeilijke retailklimaat en het effect van de nakende brexit.
Het is vooral in de Verenigde Staten dat Van de Velde het moeilijk heeft. Rigby & Peller, de Amerikaanse retaildochter, boekte een vijfde minder omzet (-20,2%) ten opzichte van vorig jaar.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: