-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Lidl staat op het punt om zijn eeuwige aartsrivaal Aldi voorbij te steken. De Duitse hard discountketen zal dit jaar meer omzet boeken dan zijn landgenoot, schrijft het Duitse vakblad Manager Magazin.
In het huidige boekjaar, dat afloopt in februari, zal Lidl volgens Manager Magazin een omzet van 70 miljard euro boeken. Dat is een pak meer dan de gezamenlijke omzet van Aldi Nord en Aldi Süd, die naar schatting uitkomt op 65 miljard euro.
Lidl wordt dus groter dan Aldi, en de discounter zal zijn omzet de komende jaren normaal gezien alleen maar zien groeien. Lidl blijft immers internationaal uitbreiden: de retailer heeft plannen om in 2018 zijn eerste winkels te openen in Servië en de Verenigde Staten. Daarnaast gaat de discounter ook internationaal meer inzetten op e-commerce.
Lidl maakt deel uit van de Schwarz Group, dat ook nog de winkelketen Kaufland in de portefeuille heeft. De moedergroep van Lidl zou volgens Manager Magazin een groepsomzet van 90 miljard euro behalen in 2016.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: