-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Voor het 26ste jaar op rij zette Delhaize een actie op poten waarbij bezoekers geld konden doneren aan de Voedselbanken. Zo werd dit jaar genoeg geld verzameld voor 226.421 maaltijden.
In België zijn er meer 300.000 mensen die zich geen voedzame maaltijd kunnen veroorloven. Daarom proberen de Voedselbanken een constante voedselvoorraad op te bouwen. Delhaizebezoekers kregen de kans een handje te helpen.
De weldoeners konden kiezen tussen vier soorten giften: een ontbijt van € 1,50, een middagmaal van € 3, een avondmaal van 6 euro of drie maaltijden (voedsel voor een persoon voor een dag) voor € 9. In totaal werd op deze manier € 679.264,50 ingezameld.
De Voedselbanken verspreiden vervolgens de donaties onder liefdadigheidsorganisaties, die het uitdelen aan hulpbehoevenden in de vorm van bijvoorbeeld melk, soep, vis-, vlees- en groenteconserven of babyvoeding. Dennis Knoops, CEO van Delhaize België en Luxemburg belooft de actie ook volgend jaar weer te herhalen.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: