-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Anderhalf jaar nadat Delhaize met het 'Beter voor iedereen'-varkensvlees kwam, lanceert de retailer nu ook 'Beter voor iedereen'-eieren. Doordat de kippen betere voeding krijgen, zijn de eieren rijk aan omega 3. Delhaize investeert meer dan 350.000 euro in het initiatief.
In oktober 2014 lanceerde Delhaize het label ‘Beter voor iedereen’, waaronder varkensvlees verkocht wordt van varkens die gevoed worden met kwalitatieve voeding die rijk is aan omega 3. De retailer investeert jaarlijks bijna 2 miljoen euro in de productie van dit varkensvlees, dat een hogere voedingswaarde heeft, zonder meerkost voor de varkensboer of de consument. Datzelfde concept breidt Delhaize nu uit naar eieren.
Voortaan zijn alle Belgische eieren uit vrije uitloop van het merk Delhaize afkomstig van kippen die plantaardige voeding hebben gekregen die rijk is aan omega 3, zoals lijnzaad. “Zo verkrijgen we een volledig natuurlijk product dat goed is voor zowel de kippen, de consumenten, de kwekers als onze planeet”, klinkt het.
Hoewel de verandering in de voeding van de kippen een prijs heeft, worden die kosten helemaal gedragen door Delhaize en aan de kweker betaald, zodat de verkoopsprijs niet hoeft te stijgen. Om haar kippenkwekers aan te moedigen in deze nieuwe aanpak en hen te bedanken voor hun engagement, biedt Delhaize hen eveneens een financiële stimulans. In totaal betekent dit een investering van Delhaize van meer dan 350.000 euro.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: