-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
De resultaten voor het laatste kwartaal van 2015 waren beter dan verwacht voor cosmeticabedrijf L’Oréal. Dat is te danken aan de zwakke positie van de euro in combinatie met een sterk verkoopcijfer in de Verenigde Staten (met 18,2 % stijgend naar 1,7 miljard euro) en Japan. In Europa groeide de omzet met 4,5 % naar 2 miljard euro.
In het laatste kwartaal van 2015 klokte de omzet van L’Oréal af op 6,5 miljard euro, goed voor een groei van 9 %. Op vergelijkbare basis is dat een stijging van 4,2 % t.o.v. 2014, terwijl analisten een groei van slechts 3,6 % hadden verwacht.Vooral de verkoop van producten van L’Oréal Luxe, goed voor ongeveer een derde van de cosmetica-afdeling, deed het goed met een omzetstijging van 13,5 % naar 2,04 miljard euro.
Alle segmenten van L’Oréal legden sterke cijfers voor het laatste kwartaal voor, met uitzondering van The Body Shop. De vergelijkbare omzet daalde met 5,8 % na zwakke resultaten in Hongkong en een slecht eindejaar in de Verenigde Staten.Voor heel 2015 steeg de omzet van L’Oréal met 12,1 % naar 25,26 miljard euro.Ook de online verkoop zit bij L’Oréal in de lift, want met 1,3 miljard euro tekent die nu al voor ongeveer 5 % van de totale omzet.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: