Schwarz Media, de retailmediadivisie van de Duitse reus Schwarz Group (Lidl en Kaufland), is een strategische samenwerking aangegaan met  The Trade Desk, een Amerikaans bedrijf dat gespecialiseerd is in digital marketing en online advertising.

De samenwerking tussen Schwarz Media en The Trade Desk moet helpen om consumenten effectiever te bereiken en het succes van online advertentiecampagnes beter te meten via de webshop van Lidl en de marketplace van Kaufland. "Retailmedia tilt marketing op het internet naar een hoger niveau, door consumenten een echte toegevoegde waarde te bieden door veel relevantere advertenties te tonen”, aldus Robert Jozic, managing director van Schwarz Media, zo schrijft ESM. Samantha Jacobson, chief strategy officer en executive vice president van The Trade Desk, zegt dat retailmedia marketeers in staat stelt om datagestuurde reclame te implementeren, met een betere targeting en prestatiemeting. “Dankzij onze nieuwe samenwerking met Schwarz Media kunnen adverteerders voortaan deze rijke retailgegevens activeren, waardoor hun campagnes het juiste publiek kunnen bereiken en tegelijkertijd metrics kunnen leveren om de impact van hun marketingactiviteiten aan te tonen."

De laatste maanden is er in de retail veel te doen rond retailmedia. Vorige maand nog kondigden Carrefour en Publicis hun samenwerking aan voor de lancering van Unlimitail, een joint venture die tegemoet moet komen aan de groeiende vraag naar retailmedia in Europa en Latijns-Amerika. En het ziet ernaar uit dat retailmedia enkel nog zullen groeien in de toekomst. Volgens IAB Europe (Interactive Advertising Bureau Europe) zal er tegen 2026 in Europa 25 miljard euro binnen de reclame worden besteed aan retailmedia. Volgens het bedrijf zullen retailmedia tegen 2027 wereldwijd goed zijn voor een markt van 160 miljard dollar, wat een groei van 60% betekent. In 2022 vertegenwoordigden ze nog 19% van de retailverkopen.