-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Niet Unilever, maar het Amerikaanse McCormick & Co neemt de levensmiddelentak van Reckitt Benckiser over. Het betaalt daar meer dan 4 miljard dollar voor.
Eerder deze week raakte bekend dat Unilever interesse had om de voedingstak van Reckitt Benckiser (RB), die voornamelijk bestaat uit mosterd- en ketchupmerk French's en Frank's RedHot Sauce, over te nemen. Daarmee wou het Brits-Nederlandse FMCG-concern aandeelhouders tevreden willen stellen die meer winst op korte termijn willen zien.
Ondertussen heeft echter niet Unilever, maar McCormick & Co de levensmiddelentak van RB binnengehaald. De Amerikaanse condimentengroep, die merken als Lawry's, Old Bay and Billy Bee in de portefeuille heeft, telt daar 4,2 miljard dollar (zo’n 3,65 miljard euro) voor neer. Dat is een pak meer dan het bod van 2,5 miljard euro dat Unilever zou overwogen hebben.
Reckitt Benckiser (RB) is vooral bekend als producent van personal care-merken zoals Clearasil, Durex en Strepsils en de onderhoudsproducten van Cillit Bang, Harpic en Dettol. De fooddivisie, die goed is voor een jaaromzet van 450 miljoen euro, staat in voor amper 4% van de totale groepsomzet.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: