-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Frisdrankenreus PepsiCo voert momenteel gesprekken over de overname van All Market Inc, het moederbedrijf van kokoswatermerk Vita Coco. De Belgische familiale aandeelhouders van AB InBev hebben momenteel bijna de helft van het bedrijf in handen.
Een overname zou PepsiCo, het bedrijf achter frisdrankmerken zoals Pepsi en 7-Up, helpen om zijn aanbod te diversifiëren om beter in te spelen op de vraag naar gezonde drankjes. De klassieke suikerrijke frisdranken doen het niet goed, het kopen van het groeiende kokoswater zou daar een oplossing voor kunnen zijn.
PepsiCo maakt onder het merk One al kokoswater, maar All Market Inc heeft met Vita Coco veruit het grootste merk in het segment in handen. Vita Coco is zelfs goed voor meer dan een kwart van de markt, die globaal meer dan 2,5 miljard dollar waard is volgens Euromonitor International.
Momenteel is Vita Coco nog in handen van Verlinvest, het investeringsvehikel van de AB InBev-families de Spoelberch en de Mévius. Begin dit jaar mandateerden zij en de andere aandeelhouders zakenbank JP Morgan om een koper te vinden voor het kokoswater.De aandeelhouders hopen 1 miljard dollar te krijgen voor All Market Inc, maar volgens persagentschap Reuters heeft PepsiCo onder die prijs geboden. Beide bedrijven reageerden echter niet op de berichten. Ondanks de concrete interesse van PepsiCo is een deal dus verre van zeker.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: