-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
PostNL neemt het Nederlandse bedrijf PS Nachtdistributie over. Dat is een belangrijke speler in nachtdistributie in de Benelux. Het is vooral op de zakelijke markt actief. Met deze overname breidt de Nederlandse post- en pakjesgroep de dienstverlening uit in de groeiende B2B-markt.
“Deze overname past in de strategie van PostNL om het logistieke e-commerce bedrijf van de Benelux te zijn. PostNL breidt hiermee zijn bestaande netwerken verder uit en kan daarmee nog beter voldoen aan de wensen van klanten”, zegt Gerrit Mastenbroek, directeur Pakketten & logistiek.
“Bezorging van pakketten in de nacht hoort daarbij. Op die manier spelen we in op de drukte die we zien op wegen en in binnensteden gedurende de dag. Door deze overname kan PostNL 24 uur per dag, 7 dagen in de week pakketten in de Benelux bezorgen”, klinkt het verder.
PS Nachtdistributie, dat ruim twintig jaar geleden is opgericht door ex-profvoetballer Ad de Jong, heeft een fijnmazig distributie netwerk in Nederland. Hoewel het bedrijf zegt zich toe te leggen op heel de Benelux, is de aanwezigheid in België vrij gering. De negen regionale depots zijn allemaal in Nederland gelegen, evenals de distributiecentra (Steenbergen en vooral Vianen, nabij Utrecht).
Het distributiebedrijf levert pakjes af op 8.000 adressen tijdens de nacht (voor 5 uur). Vaste chauffeurs leggen de goederen op een afgesproken plaats. Dat kan binnenshuis of buitenshuis, in een servicewagen, in een muurkluis, en dergelijke. Om dit te doen beschikken ze over de sleutels en toegangs- en beveiligingscodes van de ophaal- en afleverlocaties.
Klanten van PS Nachtdistributie behoren vooral tot de medische sector (opticiens, tandtechnische laboratoria, veterinaire laboratoria), de technische sector (installateurs van witgoed- en automobielbedrijven), banken, kantoren, en dergelijke.
Voor PostNL is nachtdistributie een uitbreiding van het dienstenaanbod. Met de overname verkrijgt de groep ook bijkomende kennis en ervaring in B2B-fulfilment. PS Nachtdistributie levert enkel aan bedrijven. Nachtelijke leveringen van e-commerce zendingen aan de particulieren (B2C) horen dus niet bij de dienstverlening.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: