-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Comeos, de sectororganisatie voor de Belgische retail, gaat een ombudsdienst oprichten. Die moet vanaf begin volgend jaar bemiddelen als een ontevreden klant vindt dat een winkelketen hem onvoldoende tegemoetkomt.
Dominique Michel (CEO Comeos) kondigt in zakenkrant De Tijd aan dat de nieuwe ombudsdienst op 1 januari 2017 van start gaat. De dienst zal gratis zijn voor klanten, en gefinancierd worden door de retailers. “[De winkelketens] zullen naargelang van hun grootte een soort abonnementsgeld betalen. Met dat geld kunnen we onafhankelijke advocaten inhuren die kunnen bemiddelen als er een conflict is tussen een klant en een winkelketen,” zegt Michel. De werkingsmiddelen van de ombudsdienst zouden enkele honderdduizenden euro's bedragen.
Niet alle grote retailers doen mee met de dienst, maar Michel hoopt met minstens 20 grote ketens te kunnen starten in januari. “Ik merk veel interesse en we verwachten dat naargelang het project vordert, meer ketens zich aansluiten,” zegt hij in De Tijd.
Klanten die een klacht hebben, kunnen vanaf volgens jaar terecht op een website waar ze ook informatie zullen terugvinden over hun rechten.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: