-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Enkele start-ups hebben een koepelorganisatie opgericht om de belangen van de digitale deeleconomie beter te vertegenwoordigen. Onder andere Deliveroo, Take Eat Easy en Menu Next Door starten samen het Digital Platforms Initiative (DPI). Dat schrijft zakenkrant De Tijd.
De digitale deeleconomie rukt overal op, ook in ons land zagen we de laatste jaren de start-ups uit de grond schieten en de buitenlandse spelers naar hier komen. Denk maar aan het succesvolle Belgische Take Eat Easy, Flavr en Menu Next Door en aan de komst van het internationale Deliveroo. Maar ons land hinkt nog achter op het vlak van digitale economie, en zo mislopen we jobs, klinkt het bij het DPI. Vooral de administratieve rompslomp is een grote barrière voor digitale ondernemers, menen ze.
Daarom richten enkel ondernemingen nu de koepelorganisatie DPI op, om met één stem te spreken en de bevoegdheden van digitale ondernemers uit te spreken. “Dit is geen lobbygroep om een voorkeursbehandeling te krijgen voor onze gebruikers. We willen enkel dat het gemakkelijker wordt om te ondernemen. Daar is op de lange termijn iedereen bij gebaat”, zegt , Mathieu De Lophem van Deliveroo in De Tijd. “De bedoeling van het DPI is om met één stem bij beleidsmakers te kunnen aandringen op een juridisch kader dat ondernemen stimuleert in plaats van afremt”, schrijft de zakenkrant nog.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: