Gondola mei 2009

Developed Records: 

Storm in een glas water

Opgelet, het stormt… in het bronwater. Niet alleen heeft het segment zwaar te lijden gehad onder de crisis, de watermaatschappijen hebben ook nog eens net dit ogenblik uitgekozen om zich te positioneren als concurrenten van de producenten van gebotteld bronwater. Gondola boog zich over de vraag met een dossier op bladzijde 32 en een ontmoeting met Marc du Bois (Spadel / VIWF) op bladzijde 22.


Aperitief?: er worden grenzen verlegd

Er gebeurt heel veel in dit segment. De trend verandert volop. Voor het ogenblik zijn vooral bruine rum en schuimwijnen in de mode.


Brands?: een nieuwe rubriek gewijd aan productlanceringen

Ze verschijnen in de rekken, met nieuwe argumenten en slogans. Het zijn producten die in de kijker lopen. Wij geven u een beschrijving, een strategie en enkele referenties, zodat u ze beter kan plaatsen.


Ronde tafel: veiligheid

Elke zaakvoerder van een winkel is voortdurend bezig met veiligheid en diefstalpreventie. Gondola heeft 8 vakmensen verzameld die van gedachten wisselen over het probleem.


Magazine Summary

Actoren:
  • Maes Pils - De wedergeboorte van de challenger
  • Interview Marc du Bois - “?De overheidmoet ingrijpen?”
  • Interview Johnny Thijs - De Post, een retailer als alle andere??
  • Aperitieven - …verbreden hun blikveld
De Feiten:
  • Uw nieuwe magazine
  • Info Vers
  • Retail Magazine - Lees mij?! Koop bij ons?!
De Markt:
  • Drinks - Het water aan de lippen
  • Pet Food - Dieren toegelaten
  • Secondlijmen - Kleine producten met grote waarde
  • Trends - Verleidelijke rebellen
  • Wijn - Vinexpo kent geen crisis
  • Brands - De lancering
  • Dit is nieuw
  • Ronde tafel - Veiligheid
Vakmanschap:
  • Retail - Doe-het-zelf in de retail
  • Betalingen - De debetkaart krijgt nieuwe functies
  • Winkel van de maand - Dirk Moriau van Spar Elewijt
  • Weetjes - News, internet, boeken…
Vrijuit:
  • Retail facts & trends… online?! - www.gondola.be
Bord-Bia - NL - SIDE