Sinds vorige week is TikTok officieel “Open for business” in België. Bedrijven hebben nu toegang tot alle TikTok-advertentieformaten om campagnes op te zetten en te groeien. 

TikTok, al jaren het populairste platform onder jongeren,  is een nieuw speelterrein geworden voor de marketinginitiatieven van merken. Vorige week werd ‘TikTok For Business’ in het leven geroepen in België. Dat biedt een set oplossingen, functies en reclametools om bedrijven van elk formaat te helpen bij de lancering op TikTok.  Een belangrijke stap voor het platform om Belgische merken en bedrijven te helpen in contact te komen met hun gemeenschap. In slechts drie jaar tijd is TikTok uitgegroeid tot het platform waar iedereen entertainende inhoud kan vinden die aansluit bij zijn interesses. Een zegen voor de commerciële wereld. 

“TikTok heeft de manier veranderd waarop we entertainment creëren, delen en consumeren. Met de app kunnen gebruikers een unieke toevloed aan korte video's ontdekken die op volledig scherm en automatisch met geluid verschijnen, en volledig gepersonaliseerd zijn naar hun interesses”, aldus het platform. “Het platform stelt hen in staat hun bekendheid te ontwikkelen, ontdekt te worden door een grote wereldwijde gemeenschap en aan te zetten tot aankopen.” Zo deelt 73% van de TikTok-gebruikers regelmatig shoppinginspiratie en -advies met hun vrienden en familie over producten die zij leuk zouden kunnen vinden. “We hebben keer op keer gezien hoe merken een belangrijke rol spelen in de TikTok-ervaring en hoezeer onze community geniet van de interacties die ze hebben met hun favoriete merken. We zijn dan ook verheugd Belgische bedrijven te kunnen helpen om het volledige potentieel van ons platform te benutten om hun groei te ondersteunen”, vertelt Arnaud Cabanis, managing director bij TikTok Frankrijk en België.

Tegelijk lanceert het platform ‘TikTok Ads Manager’, zijn selfservice advertentieplatform om ondernemers en KMOs in het bijzonder in staat te stellen zelfstandig TikTok-campagnes te creëren. Met deze tool kunnen bedrijven hun budget optimaliseren in functie van hun marketingdoelstellingen, hun doelstellingen bepalen, creatieve inhoud creëren en de prestaties van hun campagne opvolgen.